Ανοιχτή επιστολή απάντησης και υποβολής νέων ερωτημάτων στον Πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ
Αξιότιμε Πρόεδρε,
Καταρχάς, καλωσορίζουμε την εισήγηση για σημαντική μείωση των χρεώσεων των Δήμων της Αττικής για τα βιοαπόβλητα που στο μεταξύ μας αποστείλατε στο προτεινόμενο από τον ΕΔΣΝΑ Σχέδιο Κανονισμού Τιμολόγησης 2021, τουλάχιστον σε σχέση με την απαράδεκτη απόφαση καθορισμού Κανονισμού Τιμολόγησης του 2020.
Στο απεσταλμένο Σχέδιο Κανονισμού Τιμολόγησης, το οποίο εκλαμβάνουμε ως μια πιο λογική βάση διαλόγου και ανάπτυξης των θέσεων των μερών-δήμων στο συγκεκριμένο ζήτημα, η χρέωση των βιοαποβλήτων (των κλαδεμάτων και των μαγειρικών οργανικών του Καφέ κάδου) μειώνεται από 26,91 σε 11,99 ευρώ/τόνο (επιβολή 0,2 συντελεστή επί της χρέωσης του σύμμεικτου υποχώρηση από 0,5 επί της τιμής των σύμμεικτων), ήτοι 55% μείωση στη χρέωση για τα διαχωρισμένα κλαδέματα και μαγειρικά οργανικά, σε σχέση τις χρεώσεις του Κανονισμού Τιμολόγησης τρέχοντος 2020.
Καθόλου βεβαίως δεν μπορούμε να καλωσορίσουμε ότι στο μεταξύ, και πάλι μέσω του απεσταλμένου νέου Σχεδίου σας Κανονισμού Τιμολόγησης 2021, αποκαλύπτεται το σκαρφάλωμα του λειτουργικού κόστους του ΕΔΣΝΑ στα 92,05 εκ. ευρώ, δηλαδή κατά επιπλέον (τουλάχιστον και προς το παρόν) 1,85 εκ. ευρώ από το ήδη υπέρογκο απολογιστικό κόστος 90,2 εκ. ευρώ του 2018, η κάλυψη του οποίου εναποτίθεται ξανά στους ήδη εξουθενωμένους οικονομικά δήμους και στους δημότες της Αττικής. Και συνυπολογιζόμενου και του νεοεισελθέντος Τέλους Ταφής τελικά (ήδη) από το 2020, το συνολικό κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι ΟΤΑ α΄ βαθμού και οι δημότες τους είναι αυξημένο κατά επιπλέον 12,5 εκ. ευρώ, εκτοξευόμενο (τουλάχιστον και προς το παρόν) στα 102,7 εκ. ευρώ (συνημμένο ΠΙΝΑΚΑΣ Β).
Με βάση, όμως, (και) τα αναφερόμενα στο νέο Σχέδιο Τιμολογιακής Πολιτικής του ΕΔΣΝΑ 2021, οφείλω να επισημάνω ορισμένες τρανταχτές αντιφάσεις στα γραφόμενα της απάντησή σας (30.11.2020) στην επιστολή μου (Αρ. Πρωτ. 14350/20.11.2020) και να θέσω ορισμένα νέα (τα περισσότερα μάλλον ρητορικά) ερωτήματα.
Συγκεκριμένα: